15 شهریور؛ مهلت ثبت نام در جشنواره سراسری «ترنم الهی»
کد خبر: 3920279
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

15 شهریور؛ مهلت ثبت نام در جشنواره سراسری «ترنم الهی»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان، از برگزاری جشنواره سراسری سرود نماز تحت عنوان «ترنم الهی» خبر داد و گفت: 15 شهریورماه مهلت ثبت نام در این جشنواره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای سومین جشنواره سراسری سرود نماز با عنوان «ترنم الهی»، گفت: این جشنواره ویژه نوجوانان پسر در دو گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال و  ۱۴ تا ۱۸ سال است.

وی مهلت ثبت‌نام در این جشنواره را تا ۱۵ شهریور اعلام کرد و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه(شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های برخط)، افزایش آگاهی نسل جوان نسبت به آثار و آداب و احکام نماز، تشویق و ترغیب مربیان و فعالان عرضه هنر به تولید آثار نمازی، معرفی و ترویج و سرودهای فاخر نمازی در جامعه و انتقال مفاهیم اسلامی انقلابی و ملی و نسل نو با استفاده از ابزار هنر و سرود از اهداف برگزاری جشنواره «ترنم الهی» است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان، با بیان اینکه جشنواره مذکور به صورت مجازی برگزار می‌شود، عنوان کرد: «پیوند نماز با خانواده، تعلیم و تربیت»، «پیوند نماز با احیای ارزش‌های اخلاقی، دینی و ملی» و « عبادت، نیایش و ستایش» از محورهای جشنواره‌ای است که با اجرای زنده به صورت ویدئوکنفرانس با حضور هیئت داوران در صورت فراهم سازی زیر ساخت لازم از طرف جشنواره در استان‌ها برگزار می‌شود؛ البته در صورت عدم فراهم شدن زیرساخت‌ها ارسال اثر به صورت تصویری خواهد بود.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به نحوه و مهلت ثبت‌نام در جشنواره، گفت: گروه‌های سرود ملی که تا پایان مردادماه نام گروه خود را به شماره پیامک ۶۶۰۰۰۹۹۸۶۳ ارسال کرده اند، پس از دریافت لینک ثبت‌نام و آیین‌نامه فنی اقدام به تکمیل فرم شرکت در جشنواره خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی صرفاً باید در موضوعات جشنواره باشد، تصریح کرد: نفرات گروه حداکثر باید ۱۵ نفر باشد و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی است.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: متقاضیان باید آثار خود را از طریق پست الکترونیک جشنواره به نشانی taranome.elahi@chmail.ir ارسال کرده و یا از طریق ارتباط با مدیر کانال‌های جشنواره در پیام‌رسان های تلگرام، ایتا و سروش با شماره فضای مجازی ۰۹۳۰۵۷۹۱۵۷۱ یا آی‌دی @taranome_elahi همچنین پرتال بچه‌های مسجد به نشانی www.bachihayemasjed.ir ارسال کنند.

وی به بخش ویژه جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: کلیه آثار راه یافته به مرحله انتخاب در صفحه اینستاگرام جشنواره «ترنم الهی» منتشر شده و گروه‌های سرود منتخب تلاش خود را برای هرچه بیشتر دیده شدن آثارشان در بستر فضای مجازی انجام خواهند داد و دبیرخانه جشنواره متناسب با تعداد بازدیدها و پسندهای هر اثر، به دو گروه به عنوان گروه برتر از نگاه مردم هدایایی اهدا می‌کند.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد اضافه کرد: برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن۰۹۳۵۸۷۸۱۴۳۲ تماس بگیرید.

انتهای پیام
captcha